Bli smal snabbt

Är du less på dom extrakilorna som inte vill gå bort än hur mycket du än försöker. Vi på Viktexperten har tagit fram ett litet program som passar alla livsstilar. Om du följer minst 4 av följande stegen så kan vi garantera att du kommer både att se och känna dig smalare under en vecka

Hur? Det handlar om små uppoffringar i kombination med specifika tekniker. Och snarare än att ge dig en one size fits all inställning så räkna vi med att du är mer benägna att hålla dig till programmet över strategier som passar din livsstil.

Så välja minst fyra av de tips som följer, och lovar att arbeta in dem i ditt schema i sju dagar i sträck. Om du känner dig ambitiös så välj några fler. Desto fler du väljer desto smalare kommer du att bli och känna dig. Om du börjar idag kommer du vid denna tid nästa vecka att se ut och känna dig mycket smalare.

 

Drick huvudsakligen vatten

En sport eller energidryck, frukt smoothie eller öl innehåller cirka 100 kalorier. Men dessa drycker tillfredsställa inte dig så mycket som 100 kalorier av mat gör, så de är ett slöseri. Andra vätskor kan innehålla höga halter natrium och kolhydrater som lura din kropp till att behålla vatten som får dig att ser plufsig ut.

Vatten å andra sidan har noll kalorier, kolhydrater och väldigt liten eller ingen natrium, vilket gör den perfekt att dricka till maten. Att dricka mycket vatten hjälper kroppen att spola ut gifter samt jump startar din ämnesomsättning. Om du tycker att vatten är alldeles för tråkigt att dricka så tillsätt en citronklyftor eller myntablad.

Inget vitt bröd och pasta

Skippa alla vita spannmålsprodukter så som ris, pasta och vitt bröd. Om du gör det kommer du omedelbart att se och känna dig smalare eftersom de tomat kolhydraterna i dessa livsmedel orsaka uppsvälldhet och särskilt runt magen. De tomat kolhydraterna är en förödelse för din vikt eftersom de är bränns mycket snabbt och lämnar dig hungrig å mer benägna att äta snabbt igen.

Det du kan göra är att ersätta spannmålsprodukter med mer sunda fullkornsprodukter. Men för dig som vill ta det ett steg ännu längre ersätta dem grönsaker. På så sätt blir en kyckling smörgås kyckling sallad och chips och dip förvandlas till morötter och dip. De komplexa kolhydraterna från grönsaker bryts ner mycket långsammare så att du känner dig mätt längre. Eftersom grönsaker är mestadels vatten också så hjälper de också spola ut gifter samt ökar din ämnesomsättning.

Träna 30 minuter om dagen

Alla träningspass som får din puls att öka bränna kalorier. Att tänka på är att du gör av med mer kalorier om du väljer en övning som engagerar flera muskler grupper samtidigt.

Tre bra träningstips: Spinning, Kickboxning och Boot-camp träning. En halvtimme av en av dom träningstipsen bränner ungefär 200 till 300 kalorier och pumpar upp dina armar och ben.

Du kommer att bränna ännu mer kalorier om träningen även innehåller intervallträning: omväxlande korta skurar av intensiv konditionsträning med lägre aktivitet. Experter är inte säker på varför det fungerar men det är entydigt att det ger bra resultat på viktminskning.

Drick kaffe en timme före tränar

Detta är det enda undantaget till enbart ”håll dig till vatten regeln” Precis som en kopp kaffe gör din morgon på jobbet mer produktiva så gör en kopp java med ett stänk av skummjölk (cirka 11 kalorier) eller svart (bara 5 kalorier) att din träning går lite lättare. “Du kommer att bränna fler kalorier utan att inse att du driver dig själv hårdare.”

Sex varje kväll

Inte för att du behövde en ursäkt för att koppla av med din partner varje kväll, men faktum är den att sex gör att du bränner upp till 144 kalorier under 30 minuter.

Sex pumpar också nivåer av må bra signalsubstanser endorfiner som hjälper dig att orkar hålla på längre. Så varför inte se dina sexuella aktiviteter som träng och göra ställningar som är lite jobbigare och ger din rumpa och lår muskler en extra push.

Gör 36 armhävningar och utfall varannan dag

Dessa övningar kommer att hjälpa dig att bygga muskler och får en mer strömlinjeformat utseende. Gör tre uppsättningar x 12 varje övning varannan dag. Snabbtips: Se till att din rygg och ben är i en rak linje under din armhävningar; Det kommer att göra så att du bygga ännu mer muskler

Sov 30 minuter mer en natt

Det extra halvtimme, oavsett om du sover fem timmar eller 8, kommer att du känner dig piggare så att du inte känner slö och hoppa över gym.

Mer vilsam sömn (7 till 8 timmar är bäst) det ökar också din ämnesomsättning. Sen så är det så att din kropp bygger muskler medan du sover.

Äta fisk till Lunch

Den är fylld med näringsämnen som bygger muskel och ger din hud en frisk lyster. Vissa dietister hävdar att om man konsumera lax 3 gånger i veckan (spelar ingen roll hur det tillagas) kan omedelbart göra ditt ansikte ser mer profilerad och yngre ut.

Bra hållning

Att hålla din ryggrad stel och axlarna bakåt medan suger in magen mot ryggraden ger dig en smalare, mer strömlinjeformat utseende.

Gör Knäböj och situps

Bodybuildares använder denna teknik innan tävlingar. Gör tre uppsättningar av 12 av varje övning  och det kommer att skärpa dina ben och rumpa för stunden men även på lite längre sikt tillfälligt.

Använd något preparat som ökar fettförbränningen och ämnesomsättningen

Det finns många preparat på marknaden och det kan vara svårt att välja. Vi här på viktexperten har testat dom flesta och det vi har kommit fram till att Tarazine er den effektivast och fri från farliga ämnen.